Speciel procedure olieforbrug

 

1. 2 stk. olierens (AD4410) tilsættes i den gamle olie ved drift varm motor.
2. Lad motoren køre i tomgang i ca. 20 min og kør derefter en tur på 10 km med normal kørsel.
3. Tap olien af og sæt ikke bundproppen i igen
4. Afmonter tændrør/dyser straks ved varm motor, og sæt stemplerne i ca. ens højde
5. Hæld straks ved varm motor 1 stk sodopløser (AD3360) fordelt på alle 4-6 cylindre ned i tændrørs/dyse huller.
6. Bemærk hvor hurtigt væsken løber ud af bundprops hullet. Ved fast siddende kompressions ringe kan dette indikere hvornår ringene har løsnet sig, da Hastigheden hvorved væsken løber ud aftager betydeligt. Genfyld om nødvendigt væske oven på stemplerne.
7. Lad væsken stå ved stemplerne i Maks 4-5 timer. Hvis det er med aluminiums blok ved støbejerns blok vent Maks 12-14 timer.
8. Hvis muligt bevæges stemplerne lidt op og ned, ved at tørne krumtap lidt med jævne mellemrum under i blød sætningen.
9. Efter i blød sætningen suges overskydende væske som ligger ovenpå stempler op.
10. Sprøjt lidt olie på cylindervægge for at sikre smøring og kompression ved opstart brug evt. slange fra AD5510 og wd40 el. lign produkt
11. Skift oliefilter og påfyld olie, ved drift varm olie tilsættes 1 stk. stop olie spild (AD4411) i den nye olie. Lad kunden køre med produktet
i olien til næste olieskift. AD4411 (må ikke anvendes til motorer hvor tandrem kører i olien/oliedampe)

12. Ad4412 anvendes til motorer med og uden tandrem i olien.

 

Hvis der er 6-8 liter motorolie på motoren skal der bruges 2 stk stop oliespild (AD4411/AD4412)